Nytt prosjekt innen glomerulonefritter

21. mai hadde vi oppstartsmøte med et nytt prosjekt innen glomerulonefritter.

Formålet med prosjektet er å etablere og videreutvikle et nasjonalt, tverrfaglig nettverk for persontilpasset diagnostikk og behandling av glomerulonefritter i Norge. Arbeidet vil særlig rette seg mot å styrke nasjonal samhandling, bidra til mer enhetlig praksis på tvers av regioner, og legge til rette for videre utvikling av persontilpasset medisin innen fagområdet, med mål om mer likeverdig tilgang til kompetanse uavhengig av bosted.

Prosjektet er fortsatt i oppstartsfasen, og vi i NorPreM er vi spente på videre utvikling og hvordan rammene for nettverket vil formes.

Fra nederst til venstre: Marius Altern Øvrehus (St. Olavs hospital), Rannveig Skrunes (HUS), Lea Landolt (HUS), Hans Arne Myhre (NLSH)
Rad 2: Thomas Knoop (HUS), Heidi Ytredal (HMR), Marit Solbu (UNN), Eivind Sirnes (HUS)
Rad 3: Bartlomiej Josef Witczak (AHUS), Ann Christin Gjerstad (OUS), Tale Norbye Wien (VVHF), Morten Søge Bækken (OUS)
Rad 4: Dag Olav Dahle (OUS), Øystein Solberg Eikrem (UIB), Jan Bitter (SSHF), Christina Dörje (OUS)
Ikke til stede: Randolf Inge Hardersen (NLSH) og Yngvar Lunde Haaskjold (St. Olavs hospital)

Publisert dato:

/

Kategori:

Kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *